we_hero_culcar_collabjpg

Još uvijek ima vremena

25.07.2020

Piše: Adis Hasaković

 

Pad potrošnje je trenutno najveći problem sa kojim se suočavamo. Ljudi ne troše ni približno koliko su trošili prije pandemije. To je trenutno najveći izazov, kreirati uvjete da se stimuliše potrošnja.

Smanjiti poreze i doprinose, posebno one na i iz plaće, kako bi se visina plaća enormno povećala. Jer, neke promjene kozmetičke prirode nas neće spasiti.

Njemački Ifo Institut prognozira da će najjača privreda Evrope dostići nivo na kojem je bila 2019. tek krajem 2021. ili početkom 2022. godine. Dakle, tek za godinu i po do dvije, i pored ogromnih paketa pomoći privredi. To znači da će naša privreda koja najvećim dijelom ovisi o EU i Njemačkoj, trebati najmanje duplo duže za istu stvar.

Moramo stimulirati unutrašnju potrošnju, kupovati domaće proizvode i usluge što više kako bismo se održali na površini. Većina radnih mjesta je spašena mjerama vlasti, neće nam to biti utjeha ako do kraja godine ne povećamo privredne aktivnosti, a one se najbrže mogu podstaći povećanjem potrošnje.

Dakle, subvenicije za privredu su dobre ali to će biti nedovoljno, treba subvenicionirati potrošnju. Smanjiti poreze i doprinose na plaću i drastično povećati neto iznose plaća da bi ljudi trošili.

Dalje, treba nam hitan politički konsenzus i prestanak svih sukoba i svađa kako bismo sve naše snage usmjerili na privredni razvoj. Treba nam dogovor na što je moguće široj političkoj platformi.

I na kraju, treba nam agenda, jasan plan - strategija izlaska iz krize. Možemo ga nazvati kako god, ali taj plan mora sadržavati konkretne i reformske mjere koje će nas podići.

Još uvijek ima vremena.

Možda malo, ali ima.

 

(Autor je vlasnik Media Content Management - MCM-a, agencije za strateško komuniciranje i PR, političko komuniciranje, edukaciju i kreiranje medijskih sadržaja (www.mcm.ba). Isto tako, napisao je knjigu „PRavo na uspjeh – 63 praktična primjera i upute kako do Vašeg PR cilja“ o kreiranju, provjeri, provedbi i kontroli PR strategija.)